K.L.O.B.I.

Kronika Labilnega Obširnega Blogerskega Individuuma

Ran (1985) Akira Kurosawa – 101 objava

Objavil Janša Nejc, dne 19.05.2007

Epski filmi so me vedno privlačili. Še posebej če je bil to boj med dobrim in zlim. Vendar ta film je čisto čisto drugačen. V njem je zlobe še in še, pa še konec je zelo žalosten. Po mojem čisti antijunaški film, a vseeno zelo zelo veličasten, že zaradi ikone japonskega filma, Akire Korusawe!

Slovenski prevod tega je KAOS in res že naslov pove, kako je treba posneti film, v katerem prevlada kaos. Ravno kaos je celotna nit vsega filma. Ostareli oče, trije sinovi, boj za oblast, krvave bitke, oblast v modri, rdeči in rumeni barvi – barve treh sinov. Pri petinsedemdesetih je Akira Kurosawa še vedno bil nesporen mojster filmov o nekdanji Japonski. To je zagotovo eno izmed najboljših njegovih del, če ne njegovo najboljše.

Scenarij je prirejen iz Shakespearjevega Kralja Leara, vendar je glavni poudarek v maščevanju in ne na katarzi. V to zgodbo pa je vključena še starodavna japonska legenda o treh puščicah. Zelo dovršena igra, ponekod pa prav mojstrska, poživi čeloten film. Stari oče treh sinov, lord Hidetora, se iz svoje trme prelevi v čisto drugačnega človeka. Ko vidi, kaj je naredil, ga čisto prevzame brezup, na koncu pa mu še tisti kanček njegove sreče odvzame poslednji strel. Obsojen je na propad.

Dve vloge pa sta postale nepozabne: prva je vloga lady Kaede, ene izmed snah lorda Hidetore, ki se ji gre samo za oblast in maščevanje, je pa tudi zelo zelo strastna ženska, kar pokaže s svojim osvajanje dveh bratov in pa s svojo ukazovalnostjo ter trmo. Druga nepozabna vloga pa je vloga burkeža Kyoamija, ki je zvesti spremljevalec lorda Hidetore. Ko se lordu Hidetori počasi omrači um, je ravno burkež najbolj pameten izmed vseh drugih karakterjev, kajti ravno on izraža v svojih izjavah svojo modrost o življenju nasploh. Je kot govoreča vest lorda Hidetore, ta pa se s tem samo še bolj pogreza sam vase v svoje najbolj temne kotičke.

Film je požel veliko pozitivnih kritik, nekateri kritiki pa ga tudi uvrščajo med najboljših 10 filmov vseh časov. Vidi se, da je film vodila roka mojstra, kajti vse bojne scene so do potankosti dodelane. Absurdno je, da so ob neskončni lepoti narave in igri barv te scene pravzaprav celo zelo lepe. Ker japonski duh pravi, da je častno umreti za svojega cesarja oz. vodjo, je verjetno ravno zaradi tega Kurosawa postavil dvoboje v idilično pokrajino. Neko polje je celo prebarval z zlatom. In ravno dovršene lepote vojnih scen dajejo filmu nepozaben pečat velikega epskega filma.

Še en zelo zelo dober quote iz filma (v angleščini):

Kyoami: A serpent’s egg is white and pure. A bird’s is speckled and soiled.
Hidetora: This is a castle… Here’s a wall.
Kyoami: The bird left the speckled egg for the white.
Hidetora: Strange…
Kyoami: The egg cracks; out comes a snake.
Hidetora: Empty space above the wall. Why?
Kyoami: The bird is gobbled by the snake.
Hidetora: Where am I? Who am I?
Kyoami: Stupid bird!

YouTube slika preogleda

Trailer filma

  • Share/Bookmark

Komentiraj



XHTML: Uporabite lahko naslednje tage: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !