K.L.O.B.I.

Kronika Labilnega Obširnega Blogerskega Individuuma

In memorium: Ayrton Senna (1960-1994)

Objavil Janša Nejc, dne 1.05.2007

Ravno danes je že 13 let od njegove smrti, a vseeno še vedno odmeva po svetu. Mojster za dež, enkraten kvalifikator, močna osebnost, veren človek (za vse kar je dosegel, se je zahvalil bogu). In ga še vedno pogrešamo!

ayrton senna 1

1. maj 1994. Prvomajski dan je že pričel kazati svoje lepote. Na italjanskem koncu sveta pa so ravno začeli z veliko nagrado San Marina. Tisti vikend je kot zaklet. Najprej se je na petkovem treningu zabil Rubens Barichello z Jordanom. Pri 200 km/h je prišel prepozno v vstop v ravnino in ga je dvignilo tako, da je k sreči priletel v gume in tako ni bilo kakšnih resnih poškodb. To pa sploh ni bilo še vse. Na sobotnem treningu se je smrtno ponesrečil mlad Avstrijec Roland Ratzenberger. Svojega Simteka je poslal v zid potem, ko se mu je zadnje krilce iz neznanih razlogov snelo ravno, ko je začel zavirati. Ni mu bilo moč pomagati. Tako zlovešče se je začela dirka in slutiti je bilo, da se bo nekaj groznega zgodilo.

po startu San Marina

Ob enih popoldne se je dirka začela in takoj se je na štartu zgodila nesreča. Na stezo je mogel priti varnostni avto. Ko se je varnostni avto umaknil, je Ayrton odlično potegnil iz prvega mesta in takrat takoj dosegel najboljši čas. In potem…

Do ovinka Tamburello je izgledalo vse v redu, nakar se je kar naenkrat videl bolid Williamsa, ki drsi proti zidu. Vsemu svetu je vzelo sapo! Bil je vodilni Ayrton Senna! Reševalci so prišli hitro, ga odpeljali v bolnišnico, popoldne pa dokončno povedali, da je veliki voznik umrl zaradi poškodb glave. Nepozaben je prizor na brazilski nogometni tekmi, ko je napovedovalec obvestil navzoče o smrti Ayrtona Senne, se je eden izmed igralcev sesedel in začel jokati. Toliko je Brazilcem pomenil Ayrton! In potem kakšen pogreb! Spremljal ga je cel svet, v živo pa se je udeležilo preko 100000 ljudi.

razbitine williamsa

Kaj nam je Ayrton zapustil nam dosedaj verjetno nihče od voznikov formule 1 ni zapustil. Bil je 3 krat svetovni prvak (1988, 1990, 1991), dosegel je 41 zmag in v tem kratkem času skoraj nedosegljivih 65 pole positionov – prehitel ga je le Michael Schumacher. Po mnenju mnogih je Ayrton Senna najboljši dirkač formule 1 vseh časov. Začel je leta 1984 v ekipi Toleman – Hart in že v prvi sezoni poskrbel za veliko presenečenje. Monako 1984 je verjetno ena najboljših dirk vseh časov. Dež, ozke ulice, veliko odstopov, vendar se je Ayrton prebil iz 10 mesta na oficialno drugega, vendar je takrat po 30 sekundem zaostanku pridobival za vodilnim na krog kar 4 sekunde! Na koncu ga je zaustavila predčasno končana dirka, vendar se ni vedelo ali je zmagal ali ni, ker je v zadnjem krogu prehitel vodilnega Alaina Prosta. Tako so Alainu odbili pol točke od celotnih 10 in ravno toliko mu je zmanjkalo do svetovnega prvaka na koncu leta.

YouTube slika preogleda

Video je sicer v spomin tudi enemu izmed prezgodaj umrlih talentov, Steffanu Bellofu, a vendar je celoten potek dirke v njem zelo dobro prikazan.

Leta 1985 je prestopil v Lotus Renault, kjer je dosegel svojo prvo zmago tudi na dežju na Portugalskem. Tri leta je bil pri tej ekipi, bil vedno pri vrhu, vendar mu je vedno le malo zmanjkalo. Prestop h Mclaren Hondi leta 1988 se je obrestoval. Prvič je postal svetovni prvak, s sovoznikom Alainom Prostom pa sta dominirala celotno sezono. Naslednje leto spet dominacija obeh voznikov, začelo pa se je nepozabno rivalstvo med tema dvema voznikoma. Po incidentu v Suzuki 1989 sta voznika komajda kdaj med sabo spregovorila. Ta incident, v katerem se je Alain Prost namerno zaletel v Ayrtona Senno, ko ga je le ta hotel prehiteti, je prinesel Alainu Prostu njegov tretji naslov svetovnega prvaka. Ayrton mu ni ostal dolžan in naslednje leto se je v Suzuki na Japonskem in si tako on zagotovil naslov svetovnega prvaka.

kolizija s Prostom

Naslednje leto je prav tako osvojil naslov svetovnega prvaka, se je pa naslednje leto začelo poznati, da Mclaren ne postaja več konkurenčen dirkalnik. Zato so leta 1993 zamenjali motorje: Hondo s Fordom in tako se je Ayrton Senna znašel v precej nekonkurenčnem dirkalniku. A vendar je tista sezona šla v anale zgodovine spet po zaslugi Senne. Na veliki nagradi Evrope v Donnington Parku je Ayrton Senna – spet na dežju – štartal iz 4. mesta, takoj po štartu izgubil mesto, a vseeno je po koncu prvega kroga prišel na prvo mesto. V enem krogu je prehitel kar 5 voznikov!

YouTube slika preogleda

Tu je neverjetni Donnington in prvi krog – brazilski komentator, angleški podnapisi.

In na koncu njegova zadnja sezona. Prestopil je iz dolgoletnega partnerstva z Mclarenom v bolj konkurenčen dirkalnik, Williams. Vse tri dirke je startal iz pole positiona, vendar je na vseh dirkah potem odstopil, zadnji odstop je končal tragično.

Po njegovi smrti se je drastično spremenila shema varnosti v formuli 1. Senna je glavni krivec, da po njegovi smrti ni bilo več mrtvih voznikov. Senna je med vozniki imel veliko prijateljev, nekaj pa tudi sovražnikov oz. tiste, ki ga niso razumeli. Vedno je dirkal s srcem, na meji mogočega, zato ne bo formula ena več to, kar je bila z Ayrtonom Senno. Mnogo dirkaških prog na svetu je poimenovanih po njem. Mnogo strokovnjakov ga postavljajo za najboljšega vseh časov. Torej je po mojem mnenju najboljši od vseh dirkačev dosedaj – pa čeprav statistično gledano ni tako. Edina trdnjava, ki ni popustila so zmage v Monaku. Ima jih kar 6!

Senna 2
Še nekaj njegovih misli (v angleščini):

  • “On a given day, a given circumstance, you think you have a limit. And you then go for this limit and you touch this limit, and you think, ‘Okay, this is the limit’. And so you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further. With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.”
  • “One particular thing that Formula-1 can provide you, is that you know you’re always exposed to danger. Danger of getting hurt, danger of dying. This is part of your life, and you either face it in a professional, in a cool manner, or you just drop it, just leave it and don’t do it anymore really. And I happen to like too much what I do to just drop it, I can’t drop it.”
  • “Racing, competing, it’s in my blood. It’s part of me, it’s part of my life; I have been doing it all my life and it stands out above everything else.”
  • “There are no small accidents on this circuit.” – talking about the Imola circuit before the fatal 1994 race.
  • “It’s going to be a season with lots of accidents, and I’ll risk saying that we’ll be lucky if something really serious doesn’t happen.” – pre-season 1994.
  • “I continuously go further and further learning about my own limitations, my body limitation, psychological limitations. It’s a way of life for me.”
  • “Of course there are moments that you wonder how long you should be doing it because there are other aspects which are not nice, of this lifestyle. But I just love winning.”
  • “My car quit so I parked it.” (after retiring from the 1988 Monaco Grand Prix)
  • “If you have a target in your life, a real target, doesn’t matter if you are very poor or rich people, if you work hard and believe in God, you can get the success, success in the life.”
  • “I know that it is impossible to win always. I just hope that defeat doesn’t come this weekend.”
  • “If I ever happen to have an accident that eventually costs me my life, I hope it is in one go. I would not like to be in a wheelchair. I would not like to be in a hospital suffering from whatever injury it was. If I’m going to live, I want to live fully. Very intensely, because I am an intense person. It would ruin my life if I had to live partially.” (January 1994, 4 months prior to his death)
  • “You will never know the feeling of a driver when winning a race. The helmet hides feelings that cannot be understood.”
  • “It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more. I was way over the limit but still able to find even more. Then suddenly something just kicked me. I kind of woke up and realised that I was in a different atmosphere than you normally are. My immediate reaction was to back off, slow down. I drove slowly back to the pits and I didn’t want to go out any more that day. It frightened me because I was well beyond my conscious understanding. It happens rarely but I keep these experiences very much alive inside me because it is something that is important for self-preservation.
YouTube slika preogleda

En lep tribute temu neverjetnemu vozniku.

YouTube slika preogleda

Še en lep tribute Ayrtonu Senni, zravn pa igra muzka moje najljubše skupine, The Queen – Who Wants To Live Forever

YouTube slika preogleda

Najboljši trenutki njegovega dirkanja. Zraven pa še precej njegovih misli.

P.S.: še en video, kako je nekomu pomenil Ayrton Senna:

YouTube slika preogleda

Tudi Michael Schumacher joka za Ayrtonom.

  • Share/Bookmark

87 odgovorov v “In memorium: Ayrton Senna (1960-1994)”

  1. robi81 robi81 pravi:

    Dobro napisano ;) .

  2. ladyjaaam pravi:

    Me je spodbudila ta objava, da sem si šla ogledat njegov crash.. Ne vem no, čist čudn a ni.. In potem sem naletela še na teorije zarote kar se tega tiče.. Kaj ti praviš na to?

  3. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    Ne vem glede teorije zarote, pravijo, da je bilo glede volana nekaj narobe (da je bil zvarjen skupaj in podobne). Jest pravim, d je na vse to vplivala preslaba varnost v formuli 1 za tiste čase. Ayrton bi čist lahko preživel nesrečo, imel pa je nesrečo v tem, da mu je obesa desnega kolesa prebila čelado in ga udarila v glavo. Mogoče pa je bila teorija zarote… mogoče bom pa o tem napisal še en članek :)

  4. ladyjaaam pravi:

    Jaaa, dej.. Kr men se je res zdel čist čudn vse skupi.. A ves mislla sm d bo v igri neko blazno prehitevanje ali pa neka blazna gneča..skratka, karkoli.. Pa kr nič.. On kr kao vozi čist lepo in pol kr ovinek in on kr kao ne odvije ampak na direktivo notr.. o prehitevanju ali takšni in drugačni zmedi ničesar.. Sumljivo sumljivo res..

  5. Kašpar Kašpar pravi:

    Ti si se pa malce bolj razpisal :)

    Res je bil tisto neverjeten krog v Donningtonu.

  6. dr. Nele pravi:

    “In memori_u_m”?!? Kreten!

  7. nora nora pravi:

    Ja prvi maj je bil ja, sedeli smo v klapi pred tv-jem in navijali zanjga, za Senno. Dirkališče v Imoli. Potem pa. Bum, konec. Vsi smo upali da gre zgolj za poškodbe. Italjanska TV je sproti komentirala stanje iz bolnišnice. Počeno lobanjsko dno. Vtihnili smo, vedeli smo da je to precej huda poškodba in da ima le malo možnosti. A še vedno smo upali na čudeže. Italjanski komentator skorajda ni več komentiral odvijajoče se dirke, mislim da je Alesi ali nekdo drug celo sam odstopil iz spoštovanja do Senne, podatki o njegovem stanju pa so bili do 16h nekako nejasni. Mislim da so ob 17h al nekoliko kasneje, sporočili da je umru. V tišini smo bovščali v ekran. Tudi najbolj frajerskemu izmed nas so pritekle solze. Jokali smo kot otroci.
    Ni ga in ne bo ga več takega voznika. Ne s takim talentom ne s takim srcem. Jst ne sledim več prvenstvom formule1, mislim da jim tudi veliko drugih ne sledi več od tega tragičnega dogodka.
    Kar se pa tiče nesreče, takrat je tekla zelo vroča razprava po italjanskih tv postajah o tem, da je bila pista slabo zaščitena, da je bil asfalt poškodovan ali da so bile na njem izbokline, ne spomnem se več točno. V glavnem na koncu so okrivili volan, kaj je bilo res vesta pa samo Senna in tisti prekleti ovinek.

  8. šumaher pravi:

    “Ni ga in ne bo ga več takega voznika.”?!? No, ne pretiravat. Schumacher ima koliko zmag? In koliko prvenstev? Še Prost jih ima več kot Senna.

  9. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    dr. Nele, mogoče moje znanje latinščine ni ravno najbloljše, samo takih komentarjev pač ne tolerirem. Če si mislil, da je to angleščina, si se zmotil. TO je latinščina

  10. nora nora pravi:

    Ma če Senna ne bi umru za Schumacherja sploh ne bi vedli da obstaja!

  11. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    Mislim, da ni važna statistika, važna je vožnja voznika nasploh. VErjetno nobeden voznik ni dosedaj vozil s takšno strastjo kot pa Senna

  12. Kašpar Kašpar pravi:

    No, no, Nora, Šumja bi poznali, zagotovo. Že začasa Senne je kdaj pa kdaj zmagal.

    @šumaher
    Tudi jaz sem Šumijev fan (bil, zdaj sem za Masso), ampak tole si pa res neumno napisal. Povej mi, v kakšni formi je bil McLaren v letih 92/93. S takim avtomobilom je bilo nemogoče osvojiti kaj več. Ne pozabi na kakšen način je osvojil Prost prvenstvo leta 89.

  13. nora nora pravi:

    @Kašpar, takrat ko se je Senna ubil je Schumacher komej prihajal na sceno. Če pogledaš začetke enga in drugega boš videl veliko razliko. Senna je bil talent, Šumaher pa je treniral dan in noč kot norec. Senno so novinarji lovili pred dirkami po nočnih lokalih in pri domnevnih ljubicah, Šumi je vedno v nastope vlagal vso energijo, samo da bi uspel. Ajde sej ni nič narobe, ampak ne prenesem ga. Sorry.

  14. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    drgač pa sej tud schumi ne more pozabt senne. poglejte si tazadn video. pa se mi zdi, d schumija mal peče vest zarad 1. maja

  15. pet-in-g-seks pet-in-g-seks pravi:

    žalostno. se mi zdi, da je formula 1 umrla z njim. še posebej je brezveze zadnja leta, ko je nogomet postal nevarnejši šport kot bencinska formula!

  16. Senna4Ever pravi:

    Da se ne boste ravno stepli kdo je boljši voznik… Nemogoče je primerjat F-1 v času Senne ter v času Schumacherja.
    Sama statistika je samo matematična primerjava, ki pa ne pove nič o sami vsebini dirk ipd.

    Senna je bil za svoje obdobje brez dvoma kralj med kralji, tako po dirkaški plati kot tudi po človeški. Takrat tudi F-1 še ni bila tako skomercializirana kot je danes, ko praktično dirkači iz slabših moštev nimajo nobenih pogojev za boljši rezultat, v boljših ekipah se pa itak zelo hitro odločijo kdo bo številka 1 in kdo številka 2 v moštvu, to je kdo lahko zmaga in kdo ne. Se spomnite pred par leti dirke v Avstriji, ko je bil drugi voznik Barichello in je vodil celo dirko, na koncu pa je v zadnjem krogu v ciljni ravnini počakal Schumija, da je le ta pobral zmago – tak je bil ukaz iz boksov?! Bi recimo Prost počakal Senno ali obratno v McLarnu? “Malo morgen”, ker sta bila oba v igri za prvaka, ni bilo klasifikacije kdo je prvi voznik in je že programiran, da zmaga in kdo je njegov sluga. Za Rubensa se je pa po tisti Avstrijski dirki itak dolgo časa govorilo, da je najbolje plačani kužek v F-1.

    F-1 ni več šport kot je bil ampak samo še umetno sterilno okolje, kjer lahko zmagujejo robotki in nič drugega. Itak jo bo pa veliki mali Bernie postopno spravil iz EU med poševnookce in šejke.

    Schumi je bil in je legenda svojega časa, Senna pa svojega tako kot Jim Clark svojega obdobja. Statistične primerjave med njimi pa se ne more delat, za primer samo recimo točkovanje. Pred leti je bilo 6 točk za zmagovalca in manj dirk, zdaj pa že lep čas 10 točk in na vsaki dve leti dirka več – predvsem na vzhodu, ker Bernie misli, da bo Kitajčke in ostale rumenčke lahko pridobil na svojo stran. Bernie in ekipe F-1 mislijo samo še na denar, show za ljudi jih ne zanima. Poglejte recimo za razliko DTM ali pa MotoGP kako se veselijo in koliko več stika s publiko je tam.

  17. fizzle pravi:

    Mah mislim da sploh nima smisla se prerekat o tem kdo je kej bujši k pač dejstva so le taka čeprou ok šumi ima več zmag pa usega.Senni pa samo kapo dol pa še ne vem kaj.Nora se podpišem, ne vem zakaj, ma tud jst ga ne prenesem a. So mi pa pr unmu filmčku o njemu dlake čist pokonci šle pa še tak komad..fak, res doro.

  18. kookie pravi:

    Fak, 13 let je že… sem bil tam, na tribuni ‘Tosa’, mulc star 12 let. V soboto Ratzenberger direkt pred našo tribuno, noga mu je gledala iz kokpita, zvečer v hotelu izvemo, da je umrl.
    V nedeljo pred dirko, se še živo spomnim, so neki slovenski državljani na drugi strani proge pred Toso provocirali tifosije in se drli “SENNA! SENNA!”, tifosiji pa na drugi strani “FERRARI, FERRARI!”.
    Po nesreči na štartu tistih par počasnih krogov in po ponovnem štartu gledamo v Tamburello in Senna direkt v zid… Kot bi razneslo bombo. Trenutki tišine, šele potem Schumacher. Potem helikopter, bleda dirka do konca in na poti domov novica vodiča, da je Senna v Bologni umrl. Tišina v busu, mulci na sedežih v zadnji vrsti pa v solze brez besed.
    Šestkrat sem bil v Imoli na dirki, nazadnje predlani in to točno na istem mestu kot leta 1994. Upam, da to ni bilo zadnjič… R.I.P.

    Pa še malenkost glede Schumacherja: Če bi dirkal brez privilegijev in podrejanja moštev in moštvenih kolegov ter režije, bi bila statistika drugačna. Prej ko si navijači to priznate, prej boste dojeli, da ni bil nič posebnega. Mojstri v času Senne, Prosta, Mansla za dosežke niso potrebovali take pomoči in so se namesto ukvarjanja s taktiko, kje koga spustiti naprej, raje ukvarjali z dirkanjem… Takih ‘epskih’ dvobojev ne bo več.

    LP

  19. Klino pravi:

    @Janša Nejc:

    zgleda sm nepoučen… ampak zakaj bi mogla Šumija pečt vest zarad 1. maja?

  20. J 2 S pravi:

    http://www.youtube.com/watch?v=47ccbOpItCg

  21. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    ti ne vem, to so sm moje domneve. ni jih treba zares vzet. Mogoče zarad enih zarot in mogoče je schumi bil nevede del te zarote. pa je pol šele zvedu. Ne me drgač jemat tolk resn zarad tega, so sm moje domneve.

  22. Senna4Ever pravi:

    Kookie bravo!

    Epski dvoboji…

    Dvoboj Senna Mansell – Barcelona 1992, po celotni ciljni ravnini sta vozila drug ob drugem, kolo ob kolesu na polno, da se mi še zdaj koža naježi, ko se spomnim tistega prizora in to, da kljub temu, da sta bila huda tekmeca, sta se spoštovala in dala na stezi vse od sebe.

    Za poznavalce pa je poslastica zadnjih šest krogov Monaka 1992, ko je šel Mansell nenačrtovano na drugo menjavo pnevmatike, kar ga je na koncu stalo zmage, ker je po povratku iz boksov pristal za Senno. Imel je kar nekaj sekund zaostanka, bil na krog cca. 3 sekunde hitrejši od Senne (Williams je bil tisto leto neprimerno hitrejši in boljši od vseh ostalih, sploh so naredili čudo z aktivnim vzmetenjem, Renault pa z pnevmatskimi ventili 10 valjnika)… Nori krogi ampak takih dvobojev enostavno ni več. Šla sta na nož, na nekaterih delih skoraj drug ob drugem ali pa že drug v drugem a je imel Senna tam srečo, da se je vedno postavil na pravo stran zavoja. Kdor si je ogledal tistih šest krogov kako sta se Ayrton in Nigel podila po ozkih ulicah Monaka verjetno ve o čem pišem. To so bili resnično pravi epski dvoboji, brez režije in “programiranja” rezultatov. Tisto je bilo DIRKANJE brez primere, danes so pa računalniki in koncerni.

  23. Johndeer pravi:

    Kookie ima čisto prav!!!

  24. Inženir pravi:

    Nesrečo so dobro obdelali v neki oddaji na discoveryu. Teorije zarote in pa volanski drog niso resnične.
    Ugotovili so, da je bil glavni razlog varnostni avto in pa prenizko nastavljen avtomobil.
    Ko je bil na stezi varnostni avto so se gume ohladile, zato je padel pritisk in spodnji del dirkalnika se je pri zaviranju dotaknil tal. To je zaprlo spodnji pretok zraka in normalno izničilo ves podtlak, kar pa je samo odlimalo dirkalnik…

    Kar se pa tiče primerjave z MS-jem. Neumno je sploh primerjati, ker sta vozila čisto drugačne mašine na precej drugačen način in normalno temu primerno razvijala svoje sposobnosti.
    Nedvomno sta pri dirkanju imela oba nekatere lastnosti, ki jih drugi niso imeli in jih še nimajo.

    Čeprav sem bil navijač MS-ja, (za resno spremljanje Senne sem bil premlad) je pa imel Senna bistveno prednost v živcih (moje mnenje pač).
    Že po posnetkih se vidi tisti njegov “skulirani” duh :)
    Mislim, da je vsem jasno, da je Michaelu precej let trajalo da je prišel na približno tak nivo :)

  25. kookie pravi:

    [url=http://shrani.si/?esp912zff5.jpg][img]http://shrani.si/thumbs/esp912zff5.jpg[/img][/url]
    To je to. Tega žal niso več sposobni.

  26. kookie pravi:

    Očitno html koda ne dela, pa tkole, upam da bo:

    http://shrani.si/files/esp912zff5.jpg

    lp

  27. Pajer 1 pravi:

    Takole:

    Tema je Senna, da vaam je jasno.
    V športu šteje samo rezultat in statistika. Tukaj je bil nesporno najboljši.

    Vzrok njegove smrti je aerodinamika. Kot vemo F1 deluje na sistemu podtlaka. Avionsko krilo dvigne avion, pri F1 pa so zadevo obrnili in tišči avto k tlom. Če bi imeli daljši predor kot cev, bi F1 lahko peljal po stropu in ne bi padel dol ker ima toliko podtlaka. Vse to avtu F1 omogoča veliko hitrost v ovinkih, ker je praktično prisesan na podlago itd. itd.

    Njegova nesreča je bila pač nesreča , ne neka zarota in ne nabijajte česar ne veste. S tem žalite njegovo veličino bencinskega športnika.

    Preiskavo je opravilo Italjansko tožilstvo in niso nikogar obsodili.
    Letos je bilo na Discovery chanelu vse lepo prikazano-razloženo. Tudi animacija, ker ljubitelji vemo, da inženirji in tehniki spremljajo vse kar se trenutno dogaja z avtom. Ne bom razlagal , ker bi bilo predolgo, Vsi ki vas zanima vam svetujem, da si to ogledate.
    Res pa je, da je imel smolo ker se je odtrgala cela obesa in mu povzročila smrtne poškodbe glave. Brez tega bi po izjavah preiskovalcev ne imel posledic.

    Tudi meni je bilo in mi je še žal, da se je to zgodilo, ker bi bil verjetno tudi praktično nedosegljiv po rezultatih za vse nove Šumije, Rajkote, Masse…

    F1 je in bo zelo zanimiva za tiste, ki ………. , ostali pa navijajte za svoj šport.

  28. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    @ J 2 S
    Tistle ponetek se mi zdi, d je kr dost nazorna priča temu, d je tako. Se mi pa zdi, d schumi takrat še ni vedu, kaj je z ayrtonom. Pa verjetn si tud ni predstavlov take posledice. Je pa pol na konferenci bil čist resen, k je verjetn šele takrat zvedu, kolk resn je.
    link:
    http://www.youtube.com/watch?v=t2mqzX0-4ck

  29. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    @kookie:

    Tega tud ne, pazi tole:
    http://www.youtube.com/watch?v=kl2tIFxSEGA

  30. Eliminator pravi:

    Silence says more than a 1000 words.

  31. Senna4Ever pravi:

    V avtomoto športu je eno nepisano pravilo. Dirkač NIKOLI ne umre na stezi ampak vedno v bolnišnici – moj dober kolega je poklicni dirkač, pa je pri njih isto. Med dirko ni bilo praktično nobenih novic o Senni, vsi so vedeli da je resno, ker je ponj prišel helikopter in ga odpeljal v bolnišnico v Bologni, potem pa je bil medijski molk do 17. ure, ko so tudi uradno potrdili, da je Ayrton umrl.
    Med dirko je odstopil Gerhard Berger, ki je bil zelo dober Sennin prijatelj in sta skupaj preživljala dosti prostega časa. Takrat je bil znak, da je nekaj hudo narobe. Gerhard je šel takrat v bolnišnico pogledat kaj je, pa žal ni bilo dobro. On je imel nekaj let pred tem nesrečnim 1. majem 1994 v Tamburellu srečo, da je preživel objem betonske stene z njegovim gorečim Ferrarijem, Ayrton žal ne. Smrt Ayrtona je nedvomno pretresla svet a svet gre dalje in delno tudi na bolje – poglejte koliko varnostnih pravil so uvedli!
    Imejmo ga trajno v lepem spominu in se raje z užitkom spomnimo vseh trikov in vragolij, ki jih je izvajal na stezi, še posebno v dežju!

  32. tineee tineee pravi:

    ta zadnji video ko šumaher “joče” ker je izenačil rekord v zagah s senno je use zaigrano! da to nardi je dobu par tisoč dolarjev! uglavnem use zrežirano !!!

  33. Johndeer pravi:

    Schumaher pa se je na odru za zmagovalce veselo smejal, medtem, ko je bil Nicola Larinni na robu joka!!

  34. Srdjan pravi:

    Me ZELO veseli objava danasnjega bloga!
    Cestitam, obsezno, konkretno in verodostojno.
    Potrudil si se!

    Senno imam v Srcu, bil sem premlad, da bi ga spremljal v zivo, Schumacherja sm nekajkrat v zivo spremljal in ga videl in v cast mi je, da sm to dozivel, oba sta del mojega sportnega zivljenja.
    Sedaj, ko njiju dveh je zame postala Formula 1, drugi svet, zapomnil si bom preteklost!

    Srecno!

  35. SDV press pravi:

    A ste vedeli, da Ayrtn kljub nadimku “kralj dežja” sploh ni maral vožnje z dirkalnikom v dežju? Iz prve roke, vir je njegov nekdanji moštevi tovariš Gerhard Berger. Ravno v Doningotnu je tisto nedeljsko jutro pošteno preklel dež.

  36. japaja pravi:

    Schumacher v Imoli 1994 na zmagovalnih stopničkah bojda še ni vedel, kaj je z Ayrtonom. V Doningtonu je Prost, če se ne motim, postavil rekord po pitstopih, popolnoma so se izgubili pri menjavah gum, enkrat dežne, pa se za suho stezo, itd, angleško vreme je malega žabarja čist uničilo. Če se dobro spomnim je bilo kar 13 pitstopov!?!

  37. Bojan pravi:

    Ta sestavek z izbranimi prilogami vred je res lepa gesta. Hvala zanj.

    Motijo me (vedno znova in tudi med temi komentarji) predvsem navijaške primerjave, ki na žalost pogosto kažejo na pravo zaslepljenost. Priznam, mene je Senna naravnost očaral kot dirkač in v veliki meri tudi kot človek, ampak si ga nikoli ne bom drznil postavljati izrazito pred Prosta, Šumija, Clarka, Fangia, Stewarta… Menim, da je vsak izmed njih na svoj način označil svoje obdobje in celotno zgodovino F1.

    Senna je zame (bil) fenomenalen dirkač, ki je imel posebno karizmo in jo je znal tudi odlično nadgraditi s svojim vedenjem. V primerjavi s Prostom je bil v njunem skupnem času veliko bolj strastno predan dirkanju (seveda je bil mlajši od “profesorja”), a ni bil nič manj inteligenten. Senna je bil tudi najbolj dosleden z usmerjenim fizičnim treningom od vseh ali vsaj večine dirkačev svojega obdobja. Obenem je znal zelo spretno in predvsem selektivno razkrivati svoje osebno življenje, da je s tem še nadgradil naravnost mističen ugled, ki si ga je ustvaril z leti. Ne spomnim se nobenega drugega dirkača, ki bi mu uspelo svojo javno podobo negovati tako prepričljivo in verodostojno.

    Šumiju kot dirkaču ne bi pripisal nič manjšega pomena in sposobnosti, saj že njegovi dosežki govorijo zase. Toda zdi se mi, morda zato, ker sem iz “predprejšnjega” obdobja, da je imel Šumi v karieri več hudih spodrsljajev v gradnji svoje javne podobe kot Senna. Menim celo, da so mnoge packe zakrivili ljudje okrog njega. On je bil preveč osredotočen na svoje dirkanje in na rezultate (zaslepljen z njimi ?), da bi pazil na “malenkosti”, ki so mu potem kazile ugled. Ampak, vozil je pa tudi izjemno, o tem ni dvoma.

    Epski dvoboji v F1 so bili, so in tudi še bodo. Res ob skrbno izbranih kadrih iz zadnjih dveh desetletij F1 izgleda, kot bi bilo te akcije nekdaj veliko več kot danes. Prepričan sem, da ni čisto tako, le selektivna arhivska slika je takšna kot bi jo posneli skozi teleobjektiv: osrednji motiv približa, ozadje pa zabriše s slabo globinsko ostrino.

  38. kookie pravi:

    Se strinjam z Bojanom glede ostalih dirkačev in njihovega pisanja zgodovine, vključno s Schumacherjem. Čeprav ga sovražim (od trenutka, ko je zaprl Hilla v Avstraliji), priznavam, da je izreden dirkač, ampak samo v pogojih, ko jih je lahko popolnoma kontroliral. Ko je prišlo do odklonov, se je posluževal raznih umazanih potez.

    Seveda, tudi Senna se jih je: razlika med njima je v tem, da jih je Senna napovedal vnaprej in se jih držal kljub dejstvu in zavedanju, da (recimo) ne bo svetovni prvak. Vse je bilo stvar principa. Zmaga ali ‘časten’ odstop. Vse vmes mu ni pomenilo nič. Zato ga spoštujem ne le kot dirkača, ampak kot osebo in človeka (kot je že Bojan napisal je bil dosleden pri vsem, česar se je lotil). Trudil se je zadrževati čustva, ampak prav to, da mu ni vedno uspelo, ga je naredilo za junaka in pol-boga, najbližjega ljudem. Tudi meni.

    Dvoboji na stezi in slike, ki jih vidimo danes so res selekcija zgodovine in tudi čez 10 let bo zgodovina na današnje dirke gledala z distanco in mogoče bolj objektivno (če nekaterim to že danes ne uspeva). Vendar pozabljamo, da je bilo pred 15, 20 leti težje peljati avto z ročnim menjalnikom, brez elektronskih pomagal in dejansko celo dirko na nož. Zato so epski in zato so neponovljivi…

  39. Daniel pravi:

    Mogoče bi pripomnil samo to, da je Senna zletel iz proge (skoraj zagotovo) zato, ker je zgubil podtlak (stik podna avtomobila s podlago-asfalt). V trenutku, ko je izgubil oblast nad dirkalnikom, se je izpod difuzorja konkretno zaiskrilo. Namreč, kot vemo iz dinamike fluidov, največ doprinese k stabilni legi avtomobila skozi ovinke podtlak, ki posledično ustvarja potrebno silo, ki pritiska kolesa na podlago-trenje. Skrajšano, F1 avto je na robe obrnjen profil letalskega krila (nesimetričen). To pravim zato, ker je znano, da je takrat imel Senna kar nekaj težav s slabimi uvrstitvami in je zato na tej dirki nekako prisilil mehanike, da so mu avtomobil še dodatno spustili s tem pa naj bi pridobil nekaj dragocenega časa pri hitrejši vožnji skozi ovinke. Senna je bil že tako ali tako poznan kot voznik, ki je vozil zelo riskantno. To pa je bilo za takratne razmere na dirkališču (preveč naguban asfalt, neravnine,..) usodno.

    In kaj so se pri tem naučili pri FIA. Od takrat naprej so uvedli obvezno nameščanje lesenih plošč pod avtomobil. Le-ta deluje kot indikator nastavitve višine avtomobila in na koncu dirke ne sme biti zdrsana o čimer pa seveda odločajo FIA sodniki.

    OK nekako tako in upam, da nisem povedal kaj narobe.

    Mogoče še samo to. Sam sem zelo velik fan Senne vendar, če že moramo primerjati Senno in Šumija bi rekel, da je Šumi boljši voznik. Zakaj? Ja, že drži, da sta oba ali sta bila nesporna talenta, vendar je na koncu koncev Šumi vedno znal voziti z glavo in ne tako riskantno kot Senna, ja, zato še sedaj živi in mislim, da je to najboljši dokaz. Senna je imel talent vendar šibko glavo, Šumi ima oboje in to dokazuje tako v zasebnem življenju kot tudi na zunaj (OK pustimo tiste majhne podlosti in spodrsljaje, ki si jih je privoščil v svoji karieri, kdo pa ne dela napak) Vendarle pa sta oba dirkala ali pričela dirkati v istem času?!

    LP

  40. kookie pravi:

    To, da sta pričela dirkat v istem času ne drži, vsaj kar se tiče F1. Senna je začel prej v precej manj konkurenčnih avtih kot Schumacher. V ostalo se ne bom spuščal, sem že napisal malo višje.

    LP

  41. K-DO pravi:

    Veseli me da je še danes čez 13 Let toliko Navijačev o AYRTONU SENNI .
    Bil je EDEN najboljših Dirkačev vseh Časov,fenomenalen,Fighter in Fair.
    Če se to nebi zgodilo v Imoli bi morda tak REKORD postavil,ki ga nikoli več nobeden ne bi dosegel.
    Tudi jaz sem dolgo časa sovražil Schumacherja ker tudi mislim da se je na Odru smejal,ampak danes morem rečt da VE kaj je naredil.
    Res je da jo bilo takrat veliko bolj težko vozit kot danes,sicer Manualno brez Elektronke.Vendar mislim da so tudi drugi Dirkači od takrat bilo zelo dobri PROST,MANSELL,LAUDA etc. Slovenci smo lahko ponosni,da je SLOVENIA in AYRTON SENNA Simbolično za Večno skupaj. LP

  42. trozy pravi:

    Sam sem bil star šele 5 let ko se je to zgodil. Ampak sem sčasoma spoznal ta dogodek. Spoštujem Senno zaradi njegovih dosežkov, kot tudi človeka kot je bil! Spoštujem tudi ostale dirkače! Noben ni popolen in marsikdo se kdaj polasti zvijače… Ampak kaj takega mi preprosto dvigne temperaturo! Tukaj se prepirate ali je bil jok zaigran… Dirkači preživijo kar nekaj časa skupaj in velika večina jih je dobrih prijateljev. V tako slabih časih (kot je bila ta nesreča) pa vsi držijo skupaj… Vse bi lahko doletela ta nesreča! Zato so še toliko bolj šokirani. Vsi so izgubili enega dobrega moža v formuli! Zato dvomim, da je kdo zaigral karkoli… Senna je bil navsezadnje fenomenalna osebnost! Če opazujete in poslušate Hakinena, boste videli, da je tudi njemu šlo mogoče rahlo na jok… Oba (šumi kot mika) sta poznala senno. In oba sta ga spoštovala. Zdi se mi neumno, da se prepirate glede takih stvari… Namesto, da bi se preprosto poskušali spominjati Senne na najlepši možni način… Danes je dan, ko bi se ga mogli spominjati… Imate na voljo vseh preostalih 364 dni v letu pa se prepirajte glede vsega ostalega… vendar na današnji dan bi pa lahko na vse pozabili in se preprosto spominjali njega!!! To je njegov dan!!! Zato ga ne uničujte s takimi stvarmi…

  43. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    Zares ste neverjetni! Nisem vedel, da toliko ljudi ve toliko o Ayrtonu Senni. In mislim, da je to zelo produktivna debata! Vsi pa se mu seveda poklonimo samo na en način: z minutno tišino ali pa z molitvijo. Tudi on je bil zelo veren človek. Sicer je pa ta debata tudi na nek način en lep poklon temu zares ne samo velikemu dirkaču, ampak tudi človeku. Nikdar ga ne bomo pozabili!

  44. K-DO pravi:

    Mislim da je tako da so Vozili tudi PROST,MANSELL etc do LIMMITA ampak SENNA je če je bilo Nujno vozil daleč čez limit sploh pa pri Dežju.Ni imel zastonj ime “MAGIER”.Bil je eden najbolj vernih Voznikov.No sicer bo verjetno njegov ime spet v FORMULI 1 slišal sem da je nečak na dobri Poti v Formulo.Zelo me zanima če bi bil še živ in v Formuli dirkal kaj bi naredu iz FERNANDAM ALONSOM ali KIMI RAIKKONENOMU.LP

  45. Daniel pravi:

    Moram obrazložit. Pravzaprav sem na Senno jezen, ker si je privoščil takšno napako. Namreč za nesrečo je bil po mojem mnenju kriv sam in čisto sam. Šumi ga pa je nadomestil več kot dostojno (sam škoda, da v Ferrariju). Sicer pa sem bil kot otrok s Senno dobesedno obseden (najverjetneje kot večina ostalih somišljenikov tukaj z avtorjem na čelu in ja hvala za tole tudi v mojem imenu)……vse je bilo polimano z njegovimi slikami. No kakor koli, ostalo pa je le nekaj……Honda, tej sem zvest še danes ;) CTR rula :) )
    LP

  46. pirat s hribov pravi:

    sicer nism biv navijač brazilca, ampak “kapo dol”… pa komentarje “Senna4Ever” zmer spoštljivo preberem – na F1 magazinu, de nav pomote :)

  47. klobi klobi pravi:

    Nekaj let nazaj sem napisal članek o zgodovini formule 1, dodajam samo še nekaj dodatkov tega nesrečnega vikenda, če slučajno še niso bili omenjeni:

    …Zaradi drastično spremenjenih pravil moštva niso uspela pravočasno izdelati dirkalnikov tako zanesljivih in to se je pokazalo že na prvih testiranjih. Kot bi vedel je Senna v nekem intervjuju dejal: »To bo sezona nesreč in tvegam napoved, da bomo lahko srečni, če se ne bo zgodilo kaj usodnega.« Točno to se je tudi zgodilo. …

    Senna je bil vidno prizadet (ob nesreči Barrichela) in je dolge ure presedel v bolnišnici pri mladem rojaku. Potem je poklical dekle Adriano v Lizbono in se ji zaupal, da ne želi štartati na nedeljski dirki. Toda pogodbene obveznosti mu niso dale miru,.Petinšestdesetič je začel s prvega mesta…

    …Dogajanje na dirki je povsem zasenčila ta nesreča… (dejstvo je da dirke takrat ni spremljal nihče, vse je je vrtelo z posnetkov helikopterja, ki smo jih vsi z zadržanim dahom gledali)…

    …Brazilec pa je vse do danes edini svetovni prvak, ki se je ubil na dirki F1…

    še enkrat se oproščam če so bili podatki že omenjeni.

  48. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    @ klobi
    em…. glede tega, da je edini svetovni prvak, ki se je ubil na dirki f1 je mogoče res, vendar ne pozabi leta 1970, ko se je sicer na sobotnih kvalifikacijah pred dirko smrtno ponesrečil Jochen Rindt, ki je potem postal prvi svetovni prvak posmrtno.

  49. Kašpar Kašpar pravi:

    @klobi
    Potrebno je povedati, da je bil Senna tudi globoko veren in pred dirko najraje ne bi štartal, vendar je bil 30 točk v zaostanku za Šumijem.

  50. Šumaher pravi:

    @Senna4Ever: “Senna je bil za svoje obdobje brez dvoma kralj med kralji, tako po dirkaški plati kot tudi po človeški.” Pa ja de, zlasti po človeški. Se dobro spomnim, kako se je repenčil, ko ni mogel prestopiti iz nekonkurenčnega McLarena v Williams. Češ, sem najboljši voznik in najboljši voznik si zasluži najboljši avto. Bla bla bla. Če bi bil najboljši voznik, bi zmagoval tudi s slabšim avtomobilom. Tako, kot je Schumacher z benetonom.

  51. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    @ šumaher

    Mislm d je glih Benneton začel revolucijo dvignjenega nosa, tko da so bli takrat že kar precej pred drugimi tekmeci. leta 1993 pa je Benneton mel močnejši Fordov motor V10 kot pa Mclaren, ki je imel Fordovega V8. Senna pa se je repenčil zato, ker je Prost rekel, da ne bo več dirkal že leta 1991, pa se je premislil in “ukradel” Senni sedež pri Williamsu. Poglej si Sennino reakcijo, z njim se strinja tudi Mansell

    http://www.youtube.com/watch?v=1-29zS0iSC4

  52. Šumaher pravi:

    Senna pravi: under the same conditions. V moštvu sta samo dva avtomobila. To pomeni, da lahko imata največ dva šoferja enake pogoje. In to dva, ki podpišeta pogodbo. Prost je pač podpisal pogodbo z Williamsom. Kje piše, da bi moral imeti ravno Senna najboljši avto? In četudi bi temu bilo tako, zakaj ni prestopil v Benetton (če praviš, da so bili takrat že precej pred drugimi), namesto da je jokal, da ne more k Williamsu?

  53. kookie pravi:

    Šumaher, vzem kozarc marmelade in pejd v Švico. Hvala.

  54. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    Benetton takrat še ni bil tako uveljavljeno ime kot pa Williams. Ampak, a je kje Senna rekel, da hoče imeti najboljši avto od dveh voznikov v ekipi? Sicer saj je tudi on sam pomagal pri nastavitvah dirkalnika, torej takrat je tudi dirkač sam vedel, kje mu kaj manjka. Torej dirkač je takrat lahko še kaj zraven povedal, da so mehaniki pripravili formulo. V Imoli je moral Senna biti tiho. In to ravno zaradi pogodbe. In to ga je stalo življenja. Jokal pa je zato, ker se je spet počutil prevaranega.

  55. Šumaher pravi:

    _Počutil_, ja! Počutil! Ni pa nujno, da je res bil. Prost ga je pač prehitel. Life sucks, kaj čmo.

  56. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    Ne vem če ga je prehitel, ker Prost je imel veze še od Baliestra, ki je bil predsednik FIA-e pred Mosleyem. Prost je verjetno dobil sedež ravno zaradi vez. Pa napisov je: ali jaz ali Senna v pogodbo. Frank pač se ni mogel drugače odločiti kot tako. Senna je Brazilec in ljudje so v Braziliji zelo čustveni. On ni bil naučen goljufati. Vedno se je držal tistega, kar je rekel. Prost se tega ni držal in to ga je bolelo. Sicer pa sta na koncu postala še prijatelja. Poglej si tale odlomek:
    http://www.youtube.com/watch?v=M56-m-zuFsw

  57. johndeer pravi:

    Šumaher ni bil nikoli prijatelj s svojimi sotekmovalci, Prav tako ni in ne bo prijatelj s svojim bratom. Toliko o njegovem karakterju, ki je svetlobna leta oddaljen od toplega in bolj “ljudskega” Senninega značaja.

  58. Senna4Ever pravi:

    Za “Šumaherja”…tisti famozni Benetton je bil celo sezono sumljiv in na meji legalnosti kar se tiče startnega sistema v bolidu, ker sta oba Benettona speljevala praktično brez napake, vsi ostali so se pa kar pošteno vrteli na mestu.

    Oba sta sedaj legendi, pustimo času čas, Senna je bil kralj za svoje obdobje, Schumi pa za svoje. O detaljih kaj je kdo počel, pa mislim da se v tej debati ne spodobi pisat. Konec koncev je to v spomin na Ayrtona in ne “bla bla bla”. Če ne poznaš dejstev, potem raje opazuj in prej preberi morje člankov. Pa še to – tule se o Senni pogovarjamo kot da je bil samo en dan. Poglej njegovo celo kariero kako se je vzpenjal z ničle.
    Schumi je pač začel kot Mercedesov dečko – saj ni nič kriv, pač tako je naneslo v njegovi poti navzgor – ampak dejstvo je, da če ne bi dirkal v Mercedesu s prototipi, ga še dolgo nihče ne bi povohal kaj šele povabil v formulo 1. Kapo dol pa pred njegovim menedžerjem, ta je pa maher na kvadrat.

  59. Šumaher pravi:

    Vse gre po vezah, človek!

    Kolikokrat se je, ravno v F1, zgodilo, da je sedež v kakšnem moštvu dobil šofer, ki sicer ni bil kdo ve kako dober, a je imel bogatega očeta ali pa “zainteresirane sponzorje”, ki jih je pripeljal s sabo v moštvo. Zato mi ne nakladat o vezah. Senna jih je imel več kot zadosti.

    Kdo je bil s kom prijatelj me pa tudi ne zanima preveč.

  60. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    Že takrat so se kazali zametki komercializma in konec privatizacije. Včasih si imel veliko več možnosti biti dirkač formule 1 kot pa sedaj. In če si se izkazal, si imel vrata odprta do boljših ekip. Kar me pa presune je to, da je Ayrton začel in končal v istem bolidu; v Williamsu. Leta 1983 je testiral pri Williamsu, vendar ni bil sprejet, kar je potem Frank Williams obžaloval. Rekel je, da je to bila njegova največja napaka v svoji zgodovini Formule 1, da ni v moštvo pripeljal Ayrtona Senno. In ko ga je, se je pač to zgodilo.
    Sicer pa Šumaher, kaj te pa zanima v Formuli 1 (razn seveda vsega tega, kar se dogaja na stezi)?

  61. Šumaher pravi:

    Že dolgo me ne zanima praktično nič več. Niti to kar se dogaja na stezi. Vse so samo zdrahe okoli sprememb pravil in drugih nesmislov. Recimo: s pravili so ukinili hidravlično vzmetenje, pa čeprav je vožnja z njim varnejša. Gume morajo imeti žlebove, _da_je_oprijem_manjši_!!! in s tem vožnja nevarnejša. Voziti je treba po dežju (da so sponzorji zadovoljni, kajneda), ko dirke celo v ameriških serijah zaradi dežja prekinejo. Nelogičnosti pač, ki povejo, da je važno samo, koliko v mošnjo kapne Berniju in kompaniji. No, pa da ne pozabimo, da je kompetitivni duh F1 lahko za zgled mladim: zato se Berni tako bori, da bi ostali tobačni sponzorji – mlade je treba zgodaj navleči na čike, da so potem celo življenje dobri potrošniki. Zdrav duh v zdravem telesu, kajneda.

  62. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    Sej k bo Bernie šel, bo pa zdraha, boš vidu. Pol ne vem, če bo F1 še obstajala. V drek je šel, iz dreka bojo pa drugi se mogl kopat

  63. Šumaher pravi:

    Tovarniška moštva bi že zdavnaj morala odpikati Bernija in ustanoviti svoje tekmovanje: Toyota, Honda, Mercedes, BMW, Renault, Ford (Jaguar) pa je skoraj dosti za prvenstvo.

  64. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    Poglej: v tem je fora, mogl bi narest tko kt pred 20 leti, k je blo res velik moštev, k so lahko tekmovala in probavala kej dosečt. Kar je zdej tovarniškega pa d bi na svoje šli… To ni to. Mogl bi imet čimveč privat ekip, motorje ne glih enake (to mislm kot drugačne znamke, samo da bi imeli pod tisto znamko motorji iste zmogljivosti pri vseh ekipah, ki bi motor uporabljale). Samo tako bo lahko šla formula 1 naprej. Najprej jo pa je treba poceniti, da bo dostopna vsem ekipam.

  65. Šumaher pravi:

    Ravno obratno! Velika moštva imajo dovolj keša za vse drage napravice. Tudi in predvsem tiste, ki naredijo tekmovanje varnejše.

    Ostali naj se pa grejo karting, če se hočejo. Me boli k…oleno zanje.

  66. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    Ja, če bo tko, pol je konc formule 1, zakaj pa se ne morejo ponoviti zlati cajti z novejšo tehnologijo? Sej je precej velik multimiljarderjev po svet, k bi lohk financiral formulo 1. Pa nej oni nardijo še kšno ekipo!

  67. Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew pravi:

    Res sem z veseljem prebral prispevek in vse komentarje. Ko bi bili vsi blogi takšni, bi bilo zakon…

    Senna rip

  68. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    Samo da ostane njegov spomin živ, to je vse!

  69. Šumaher pravi:

    Za to se pa ni bati.

  70. julija pravi:

    Ima kdo mogoče posnetek pogreba Senne? Že 13 let si ga želim videti.

  71. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    @ Julija

    http://www.youtube.com/watch?v=af9HI3pyDBU
    sicer je zadnje dve minuti pogreb, prej pa je celotna sezona 94, kjer je Senna na vsaki dirki osvojil pole position. LP Nejc

  72. Julija pravi:

    Hvala Nejc. Če pa ima mogoče celoten pogreb pa kar naj pošlje. LP

  73. Olaf pravi:

    Nejc, napisal si odličen sestavek, čestitam! Le slovnica malce šepa. ;) (To omenjam zgolj dobronamerno!)

    Glede Senne se strinjam, res eden največjih. Karizmatična osebnost, strastno predan dirkanju z dušo in telesom, v dežju in Monacu pa preprosto fenomenalen. Največji voznik vseh časov je sicer po mojem mnenju še vedno Juan Manuel Fangio, verjetno ni treba razlagati zakaj. Michaela Schumacherja pa kot voznika in človekoljuba(!) izredno spoštujem, vseeno pa naslovi in nekatere številke niso vse, potrebno je gledati tudi ostale statistike in upoštevati še kaj. Je pa res, da njegova dirkaška kariera morda še ni povsem zaključena, pustimo se presenetiti.

  74. Grega pravi:

    Spoštovani fani formule ena!
    Tale moja objava ni pametovanje, daleč od tega. Poglejte Ayrton Da Silva po očetu in Senna po materi je 1.maj 1994 umrl v Imoli! Zakaj. Ključ skrivnosti je oddan v skrinjico ne razrešenih primerov. Drugače pa je res da mu je počil volanski drog. Na jutranjem ogrevanju Formule ena warm-up se ja Ayrton pritoževal nad predolgim volanskim drogom, ki mu je onemogočal prestavljanaj in zavijanje… Napako so rešili tako da so ga rezali in privarili, nakar je ta zvar počil med dirko in dirkalnik Williams fw/16 je katapultiralo v zid ovinka Tamburello. Ayrtonovo življenje je bilo na nitki, doktorji v Bologni pa so to nitko držali skupaj, dokler tja ni prispel brat Ayrtona, ki je ukazal naj Ayrtona izklopijo… To je bila nekoč njegova želja in družina je tej želji ustregla. Naj pripomnim bil bi kot rastlin palariziran na vozičku… Nobena os mu ni prebila glave in nobeno kolo mu ni udarilo v glavo… Ayrton je udaril v betonski zid, ki ločuje dirkališče od potoka. Sam Profesor Sid Watkins je priznal, udarec v glavo je bil prehud, govorimo o 280 km/h na uro… Tako dragi fani vsekakršno napeljevanje da je Ayrton umrl zaradi osi in gume so napačni podatki. Naj pripomnim Huan Manuel Fangio in Ayrton Senna sta v Angliji dobila častni spomenik. Michael Schumacher bo nekoč dobil svojega a mislim da ne bo nikoli tako opevan kot je pri Ayrtonu, nikoli. Želim vam prijetno navijanje še naprej…

  75. Janša Nejc Janša Nejc pravi:

    @Grega

    Ne vem, verjetno je to vse res, ampak zakaj je bilo tako, kot kažejo slike? Priporočam ti pogled strani http://www.benchapman.com/project/senna1.html
    ali pa še bolje
    http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Ayrton_Senna
    To se mi zdi dokaj splošen dokaz, da so naše trditve resnične, sicer si pa ne predstavljam, da bi lahko Senna s čelado trčil ob zid, ker je priletel bolj čelno kot pa bočno v zid. Lp

  76. Grega pravi:

    Poglej Nejc, slika na kateri je čelada, je dokaz da je udaril v betonski zid! To kar je okoli temno je njegova kri, saj mu je pri udarcu počila lobanja. Na enih izmed posnetkov njegovega reševanja je vidno koliko je krvi na tleh ob dirkalniku. Volanski drog pa je prikazan od komisarja na zgornji strani in prav ta je vprašljiv, zakaj je zlomljen, ker tisti varjeni del, je nižje a je bil ob udarcu popolnoma uničen. Njegova smrt je pisana v črno skrinjico ne razrešenih primerov! Vergejemi pa da ni dobil nič skozi glavo, ker je priletel bočno v zid in ne ravno. Guma za katero pravijo pa je vidno na posnetkih odletela mimo… Če pa bi ga zadela bi imel zlomljen tilnik in takojšno smrt… Na posnetku je tudi vidno da se je hotel dvigniti iz dirkalnika a je že takoj tisto sekundo izgubil zavest. Žal udarec je bil pre hud. Lep pozdrav

  77. Grega pravi:

    V zid je priletel bočno z prvim kolesom in sredino desnega boka, poglej na sliki kako je razbit dirkalnik, če pa dobro pogledaš je kabina dirkalnika zlomljena prav tam kjer je udaril. Torej logika, če bi udaril ravno, kabina nebi bila tako uničena samo na eni strani, temveč na obeh. Vozilo je odletelo bočno v zid in ne ravno. Tisti del ovinka Tamburella pa je tako narejen da če bi pripeljal ravno v njega, bi vozilo samo oplazil… Ok, toliko o tem, pač ljudje pišejo različne stvari in kako je bilo in kaj je bilo, takrat se je po njegovi smrti prodalo na miljone različnih objav in prav to je to kar še dan danes nihče točno ne ve vzroka in podobno. Jst sm svoje znanje pridobival na Brazilskih straneh in objavah ljudi, ki so bili zraven, med drugimi tudi njegova družina… Ne oziram se na športne časopise, ki neumnosti pišejo samo zaradi dobre prodaje in izjave na neke kao dirkaške frike, ki pa še dan danes ne vedo kaj je to moto šport… Verjamem pa besedam ljudi, ki so ga in ga še ljubijo, zato vem da ti nebi prodajali neumnosti. To je od mene vse… Lep pozdravček

  78. Gašper pravi:

    Grega imaš prav. Veliko je bilo različnih teorij, od tega, da je izgubil podtlak do drugih stvari. Sam sem prepričan, da mu je počil volanski drog. Bom tudi sedajle razložil zakaj.

    Tako kot si že ti rekel, Ayrton se je pritoževal nad predolgim volanskim drogom (mogoče tudi prekratkim, nima veze). Kar je pomembno je to, da so mu volanski drog prerezali in ponovno zvarili skupaj.

    Ker je bil Tamburelo takrat eden najhitrejših ovinkov v formuli, je prišlo tam tudi do velikih obremenitev avtomobila, predvsem volanskega droga. Na tej točki pa večina reporterjev naredi napako. Ayrton namreč v Tamburelu ni šel naravnost, kot govori večina. Njegov avto je naravnost začel peljati šele čisto na koncu ovinka, do takrat je čisto normalno sledil krivulji zavoja, ki pa traja kar kakšne 3 ali 4 sekunde. Na koncu zavoja pa je kar naenkrat avto začel iti povsem naravnost. Kot bi npr. izpustil volan iz rok, oziroma v tem primeru – kot bi počil volanski drog. To je bil tudi prvi krog “na polno”, saj so do tedaj avtomobili vozili za varnostnim avtom.

  79. Tadej pravi:

    Spremljam zgodovino formule, kot tudi samo formulo in za tiste ki ne veste zaradi česa je Ayrton umrl, vam povem da je kriva nesreča na štartu. Potem je prišel varnostni atomobil in pnevmatike so se ohladile in malo tudi skrčle. To je potem vplivalo na ovinek, saj je bilo videt iskrenje iz zadnjega konca bolida v skrivnostnem ovinku Tamburello. Priporočam filem :Ayrton Senna – Sekunde do smrti. Lahko si ga snamete z strani http://partis.si

    Lp Tadej

    Ayrton R.I.P.

  80. Tadej pravi:

    Gašper, imaš zelo dobro teorijo, ampak računalniki so zabeležili podatke o zavijanju do zadnje sekunde. Takoj ko je prišel v ovinek se je bolid spusti (v prejšnem postu sem napisal zakaj) in pokazale so se iskre. Takrat je začel zavijat. Vendar ga ni takoj zaneslo ven, ampaš šele čez nekaj časa.

    Lp Tadej

  81. Gašper pravi:

    Prepričan sem, da so ti odgovori prazna slama. Tudi oddajo Sekunde do smrti imam posneto na videokaseti in se mi zdi naravnost patetična. Premikajoč volan?!? Prosim vas. Spomnim se, ko je Martin Brundel tarnal nad žuli, ki jih je dobil na riti in hrbtu, zato so mu oblazinili sedež. V trenutku je postavljal sekundo slabše čase na krog. Fora pri tako profesionalnih voznikih je v tem, da s celim telesom čutijo cesto in avtomobil, zato mi nihče ne bo govoril, da je imel ‘94 Williams mehko vpet volan. To je oddaja za ameriško mularijo. Za tiste, ki ne veste o čem govoriva s Tadejem – v oddaji pokaže posnetek, sneman z leve strani Ayrtonove čelade, v katerem se vidi, da se v trenutku ko avto odpelje naravnost, volan začne premikati. Pozneje v oddaji pokaže Williamsovo formulo v laboratoriju, ki ima mehko vpet volan. My ass!!!

    Nesreča na štartu in hladne gume – ne vem no. To se je zgodilo že 100x in potem bi ven zletel še kdo. Tudi iskre iz avta se mi ne zdijo nič posebnega. Včasih so iskre za formulami letele vsepovsod. Mogoče je avto res imel nastavljen nizko ampak to ni problem.

    Pa še nekaj je kar sem napisal že zgoraj. Ayrtona ni zaneslo s ceste! Ayrton je preprosto sredi ovinka začel peljati naravnost – kot bi spustil volan iz rok oziroma glede na to, da telemetrija kaže zavijanje (mogoče je senzor na volanu) – kot bi počil volanski drog. Še enkrat bom omenil, da je bil to prvi krog na polno in tega drog izgleda ni zdržal.

    Ne morm verjet, da je že 14 let. Po občutku bi rekel, da niti 3 leta ni minilo…

  82. countolaf pravi:

    Ohladitev gum zaradi vožnje za varnostnim avtomobilom povzroči malenkostno znižanje vozila. Menda so pri F1 takrat še posebej lovili stotinke z ekstremno nizkimi nastavitvami dirkalnikov in podtlakom. Dotik, oziroma udarec spodnjega dela avtomobila ob neravni del steze pri veliki hitrosti pa povzroči izgubo podtlaka pod vozilom. S tem se drastično zmanjša oprijem.

  83. Gašper pravi:

    Ampak to bi se potem zgodilo na vsakem štartu in ob vsaki menjavi gum. In še enkrat ponavljam. Ayrton ni izgubil oprijema – preprosto je začel peljati naravnost!

  84. countolaf pravi:

    Gašper, saj ne pravim, da ni počil volanski drog, se mi pa zdi razlaga z izgubo podtlaka fizikalno precej logična. Ni nujno, da bi se to zgodilo vedno, ker gre za splet okoliščin. Najprej si je treba si odgovoriti na vprašanje, če lahko izguba podtlaka v tako hitrem ovinku povzroči takšno katastrofo in ali določen udarec spodnjega dela avta takšno izgubo podtlaka povzroči. Izguba oprijema v hitrem ovinku praviloma povzroči prenehanje sledenja krivulji zavoja in s tem premikanje naravnost. Bi lahko bilo? Glede na navedbe, da bi se s F1 lahko peljali po tunelu z glavo obrnjeni navzdol in, če se spomnimo nekaterih “poletov” dirkalnih avtomobilov, je jasno, da je aerodinamika lahko ključni faktor. Menda so plošče, ki pokrivajo spodnji del F1 in po dirki ne smejo biti preveč obrabljene, uvedli šele naknadno. Lp.

  85. countolaf pravi:

    Še tole:

    http://news.bbc.co.uk/sport2/shared/spl/hi/pop_ups/04/motorsport_death_of_ayrton_senna0_how_the_crash_happened/html/1.stm

    http://www.zoopy.com/video/detail/id/4824

  86. Grega pravi:

    Malo sem prebiral vaše komentarje… Nedolgo nazaj sem zasledil članek, ki je bil namenjen tragediji leta 1994. Dobra teorija so hladne gume ampak kot so razvozljali komisarji (tako so jih navedli v tistem članku) je ključ nesreče prinesel dva odgovora.
    1. Da moštvo Williams ni izpolnjevalo pogojev za varnost dirkača in je, (kot so sami navedli) uporabil netestiran material, ki so ga vozniku pritrdil nekaj ur pred dirko, seveda je govora o volanskem drogu, ki bi počil kjer koli na stezi a morda ne ravno v šikani Tamburrello
    2. Dirkališče po nesreči na štartu ko sta počila dve vozili ( naj vas spomnim da je Benetton obstal ) odletelo veliko delov po dirkališču in okoli in poškodoval kar nekaj gledalcev… Hvala bogu ne hudo… No ja, če preidem nazaj k stvari… Zataknilo se je, ko je Senna povozil nek pločevinasti kos tik ob izvozu iz štartne ravnine, tisto je povzročalo veliko isker katere smo lahko tudi sami videli na njih pa je kasneje opozoril tudi sam Schumacher, ki je dodal da je bilo vozilo zelo nemirno ob vstopu v Tamburrello. Tako je vozilo je dvignilo in kot je pokazala telemetrija je Senna zaviral 100% a tega ni videl nihče… To so informacije katere so tudi pripeljale do ukinitve dirk formule en v Imoli, ne zato ker je bilo dirkališče nevarno, temveč zato, ker so po toliko letih smrti ugotovili tehtne razloge smrti enega največjih dirkačev… Nekdo je moral za to odgovarjati a žal politično… Volk sit koza cela Formula pa je odšla iz Imole in San Marina… Sedel pa za to ne bo nihče…

  87. Boštjan pravi:

    Lepo,da se spomnite enega najboljših voznikov.Sem privrženec Senne in takrat ni bilo dirke,da si je ne bi ogledal,ker tako kot je on vozil vozijo le vozniki z “največjim srcem in dušo”le da je f1 v današnjih časih skomercijalizirana do konca in pravih dvobojev na stezi več ni,če pa že so je pa itak takoj KAZEN.Doma imam v njegov spomin skoraj vse njegove dirkalnike-miniaturna izvedba 1:24,in iz nekdanjih devetdesetih ko sem bil star 12 let dva albuma iz raznih revij o f1.Glede njegove smrti pa samo toliko.WILLIAMS je branil sebe in svoj ugled,SENNA pa je seveda glavni krivec in so mogli stvar čimprej pomesti pod preprogo…saj življenje teče dalje.

    Lep pozdrav vsem,ki se večkrat spomnite na našega junaka iz zlatih 80-ih in 90-ih.
    Boštjan

Komentiraj



XHTML: Uporabite lahko naslednje tage: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !